Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-04-02, 13:12   #1
 
Reg.datum: dec 2011
Inlägg: 108
Sharp$: 3419
Standard

2018-04-02 17:30 Elfsborg - Malmo Ff (Allsvenskan)


2018-04-02 17:30AllsvenskanElfsborg vs Malmo Ff ÖVER Ö 2.5 FT 6 1.826

Elfsborg – Malmö Ö 2.5 – 6u x 1.826 @ Pinnacle

Med tanke på vilken kvalité som finns i Elfsborg får man se förra säsongen som ett stort misslyckande. Detta gjorde att tränaren Magnus Haglund fick sparken och man tog in Jimmy Thelin istället. Svårt att sia i om det är ett bra val med Thelin som är en spännande tränare som visat vad han kan, men förra säsongen i Jönköping var inte särskilt imponerande. Nu har han visserligen helt annat spelarmaterial här så vi får se vad han kan göra med den här truppen!

Tycker Elfsborg gjorde en hel del fel med värvningarna inför säsongen, inte för att de spelare som kom in är dåliga utan för att de förstärkte på fel positioner. Förra säsongen var det försvarsspelet som inte fungerade och man har inte gjort några förändringar alls i backlinjen. Ishizaki är en riktigt bra värvning men framåt har man redan riktigt tunga namn. Gojani följde även med Thelin från Jönköping Södra och mittfältet är lagets styrka och det ska bli kul att se hur Thelin ska få in alla namn där. Detta har lett till att Gojani testats som ytterback på försäsongen. Pga att laget är så felbalanserat så finns det gott om namn att byta in framåt.

Malmö tappade ett par av sina bästa spelare och enligt mig förra säsongens bästa spelare Christiansen. Rakip, Berget och Eikrem är andra tunga namn som försvunnit. Man har dock värvat in fullgoda ersättare i Eric Larsson, Fouad Bachirou och Arnór Traustasson. Eric Larsson tror jag kommer passa perfekt in i laget då han är en av ligans bästa högerbackar, både defensivt och offensivt. Fouad Bachirou är en av anledningarna till Östersunds framgångar och även om ingen kan ersätta Christiansen tror jag han kommer göra ett näst intill lika bra jobb. Arnór Traustasson lirade i EM för Island och kommer han upp i den nivån igen blir han riktigt bra för Malmö. Man värvade även in Rieks vilket jag inte riktigt förstår då jag tycker han är överskattad och Malmö borde kunnat hitta något bättre för de pengarna då han inte är billig samt börjar bli gammal.

I den här matchen tror jag vi får se en del mål pga en rad olika anledningar. Först och främst var inte Elfsborg bra defensivt ifjol och med ny tränare och nytt spelsystem lär det ta ett tag innan en eventuell förbättring där blir synlig, jag tror dock den uteblir helt. Framåt finns det gott om bra spelare som kan göra målen för Elfsborg. Elfsborgs styrka är just innermittfältet men jag anser att Malmö har riktigt bra kantspelare som kommer komma fram där. Med spelare som Rosenberg och Strandberg där framme är det bara en tidsfråga innan målen kommer. Tror även att båda lagen vill visa direkt hur bra de är och räknar med att det blir full fart från första minuten. Blir inte förvånad om vi får se 2-2 eller 3-2 åt något håll i den här matchen. Eftersom det dock är premiär väljer jag att hålla nere insatsen då det lika gärna kan bli en tillknäppt tillställning där det är viktigare att inte förlora första matchen än att faktiskt vinna den. Spelvärd ner till 1.75 enligt mig.
CalPrim är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td